''Çaba olmazsa başarısızlık olmaz, başarısızlık olmayınca da kişide aşağılık hissi uyanmaz. Dolayısıyla şu dünyada kendimize duyduğumuz saygı ve güveni belirleyen, yöneldiğimiz hedeflerdir. Kendimize duyduğumuz saygı, gerçekleştirdiğimiz başarıların potansiyelimize olan oranıyla çıkar ortaya...''
''Küçük kağıttan gemiler yapardım; bazen derede, bazen gölde, bazen küçük bir leğende yüzdürürdüm. Bazen yüzdüremesem de hayal ederdim. Hayallerime sığdırırdım gemileri, tertemiz bir güneş doğdururdum tertemiz bir dünya üzerine. Ne tebessümler sığardı minicik elle yaptığım o gemiye ve ne çok hüzünleri yolcu ettim ben o gemiyle...''