Asya

Asya
@AsyaBrooks
Dijital Tasarım
Üniversite
İstanbul
New York
703 okur puanı
Ekim 2018 tarihinde katıldı
SARI YÜZ size de bir yerlerden aşırılmış gibi geldi mi?
4/10
·304 syf.··
2025 1. kitabı
Sarı Yüz başka bir eserden intihal yapılmış hissi vermiyor mu? Durun önce bir girizgah yapayım. Ardından bombanın fitilini ateşleyeyim. Şekerim öncelikle bu kitabı sosyal medya baskısıyla okuduğumu kabul ederek yazıya başlayayım. Lansmanına giden arkadaşlarım oldu, kitabın şişirilmesi için yapılan ricalar kulağıma geldi. Bununla birlikte kitabın zaten şişirilmesine gerek yok uluslararası platformda iyi satış yapmış bir eser. Kitabın ticari başarısı bence takdiri hak ediyor. Peki ya içerik? Bu kitabı okumak isteyen, henüz okumamış bütün herkes lütfen ama lütfen öncelikle başrolünde Cuba Gooding Jr.'ın oynadığı 1998 yapımı (Evet biliyorum çoğunuz o tarihlerde doğmamıştınız.) "A Murder Of Crows" adlı filmi izlesinler. Bu filmi izledikten sonra Sarı Yüz'ü okuduğunuzda aslında ne kadar zayıf bir kitap olduğunu hissedebiliyorsunuz. Çünkü kitap size sadece yazarın zihin akışını sunuyor. Kitabın dili oldukça rahat bir okuma sunuyor. Cümlelerin üstüne çok fazla düşünmek zorunda kalmıyorsunuz. Ve bu iyi bir şey mi bilmiyorum. (!) Athena adında çok başarılı, kariyer sahibi bir yazar ve June, Athena'nın saçma bir ölümünün ardından June, onun taslak halindeki bir kitabını alır ve uyarlayarak yayına sunar. İşte tam olarak burada "A Murder Of Crows" filmi gözümün önüne geldi. Kitap orada zaten bitti benim için. Çünkü konu aynı olunca kıyaslamamak elde değil. June ile bahsettiğim filmdeki Lawson Russel karakteri birbirlerine o kadar çok benziyorlar, o kadar çok benziyorlar ki... İç yapıları, narsistlikleri, manipülatör halleri, mağduru oynamaları... Çok açık bir şekilde şunu söyleyebilirim Sarı Yüz, A Murder Of Crows'ta işlenen konuyu birebir şekilde çalmış. Bunu demekten asla bir adım geri atmam. Resmen çalıntı bir konu. Tek yaptığı şey, A Murder Of Crows'taki gerilim ve gizem
Edebiyat
Sarı YüzR. F. Kuang · İthaki Yayınları · 202513,4bin okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.

Asya

, bir kitap okudu
4/10
·304 syf.··
2025 1. kitabı
R. F. Kuang
6.7/10 · 13,4bin okunma
1000Kitap Puanlama Cehennemi
Şekerim size de garip gelmiyor mu pek çok kitabın okurlardan 10 puan alması? Elbette herkesin belli başlı sevdiği türler ve yazarlar vardır. Onlara 10 puanı verir geçer. Ancak asıl sorun okuduğu her kitaba 9-10 verenlerde. Haspam kişisel gelişim okuyor 10, dünya edebiyatı okuyor 10, yerli yazar okuyor 10, deneme okuyor 10... Yahu nasıl hepsi 10??? Her şeyin 10 olduğu yerde hiçbir şey 10 değildir o kadar! Bu o kadar yaygın bir durumdaki 1000kitap'ta iyi bir kitabı aldığı puandan anlayabilmek mümkün değil. Berbat hale geldi platform! Yani öyle ki bu platformda 6-7 puansa bir kitap berbattır çünkü o kadar boş yere 10 puan veren var ki gerçekçi puanlamalarla ortalamalar anca buralara kadar düşebiliyordur. Biz neden bir kitabı 10 üzerinden değerlendiriyoruz? Belli başlı kriterlere göre puan kırabilmek için değil mi? Yani bir kitabı beğenmek 6 ila 10 arasında bir salınım içindedir şekerim. Bir kitabın 10 olabilmesi için çok fazla kriteri sağlaması bir araya getirmesi ve açıklanabilir bir başarı olması gerekir bu. Yani okurun sadece "ay çok güzeldi" şeklinde açıklayabildiği bir 10 puan kadar vasıfsız bir şey zor bulunur. Anlatsana şekerim anlatım tekniği neydi yazarın, kurguda nasıl manevralar vardı vs. Bunları açıklayabilecek donanımda değilsin ama 10 verebilecek yeterlilikte mi görüyorsun kendini? Bir kitabı sadece okuyup beğendiysen bunun puanı 6'dır. Üstüne gelecek unsurlar o kitabı 7-8-9-10 yapar. Okur kalitesi bir kitabı puanlama becerisiyle ölçülür. Şimdi burada adını verip reklamını yapmak istemiyorum ama 1000kitap'ın yurtdışı muadili olan site diyeyim... Oradaki okurlar 5 üzerinden puanlama yapıyor ve bir kitaba kolay kolay da 5 vermiyorlar. Pek çok uluslararası başarıya imza atmış yazarların kitapları 3.5 puan civarında sallanıyor. Ama 1000kitap'a gelip bakıyorsun
Reklamlar bittiyse gerçeklere gelelim
1/10
·336 syf.··
2024 4. kitabı
Eveeet... Şekerim yeterince reklam yapıldıysa biraz gerçek kitap incelemesine gelelim mi? Gelelim. Kitap kafadan 10 üzerinden 1 alır mı? Alır. Neden? Öncelikle hızlıca konuya bakalım: Çoğu göçmen ve çekirdek sayılmayacak kalabalık ailelerin yaşadığı bir sokağımız var. Anlatıcı karakter Mert de ailesiyle bu sokağa taşınıyor. 90'lar klişesi denebilecek pek çok şeyin harman edildiği bir anlatım içinde işte acı tatlı bir şeyler yaşıyor spoiler vermeyelim. Sokaktaki insanların Yeşilçam filmleri tadında dayanışmaları vs. derken kopuk kopuk ilerleyen hikaye biraz acıklı bitiyor. Peki ben neden 1 verdim? Şimdi bu kitaba verilen puanlar 4-6 civarında olsa haydi çok beğenen 7 vermiş olsa ben de muhtemelen 5 verir kapatırdım konuyu. Ancak incelemelere bakınca gerçekten insanların değerlendirme değil reklam yaptığını gördüm. Kitabı okumadığı yorumundan belli olan kişiler 10 verip geçmiş sığ cümlelerle. Tabi bunda sanırım kitabın tanıtımı yapılırken dağıtılan kozmetik ürünlerinin de etkisi var :) Ayol bir kitabın tanıtımı yapılırken yanında eşantiyon olarak ne bileyim ayraç verirsin, not defteri verirsin haydi eşlik etsin diye kahve de verirsin de kozmetik ürün ne alaka? Söz konusu kozmetik markasının deli gibi reklamı döndü bu kitabın tanıtımı uğruna. Ve artık kitabı tanıtmakla "görevlendirilen" okurlar nasıl bir borçlu hissettilerse kendilerini dayamışlar 9'lar 10'lar of of of... Yani gerçekten biraz abartmadınız mı arkadaşlar? Güya dünya klasikleri, modern dünya edebiyatı okuyan okurlar var şu kitaba inceleme yazanlar arasında. Elbette az kitap okuyan edebiyat kültürü sınırlı olan birkaç kişi bu kitaba 10 verebilir elbette ama Fosse, Ernaux vs. okuyan okurların bu kitaba 10 vermesi kahkaha sebebi. Evet bu kitap özellikle nostalji sevenlerin, klişelere doymayanların, yarın
Salkım Sokak No:3İclal Aydın · Artemis Yayınları · 02,543 okunma

Asya

, bir kitap okudu
1/10
·336 syf.··
2024 4. kitabı
İclal Aydın
8.6/10 · 2.543 okunma