Kendi edebiyatımızın klasiklerine keşke daha erken başlasaymışım diye düşündüm kitabı okuyunca. Günümüz Türkçesine çok güzel çevrilmiş kitaplar, dipnotlar kullanılmış, bazen açıklama yapılmış bazen bilgi verilmiş. Hatta yer yer köy ağzının kullanılması kitabı daha samimi hale getirmiş. Konu bakımından da günümüz dizilerine taş çıkaracak durumda kitap. Hatta kitaptan diziye çevrilen eserleri düşününce "bunu niye dizi yapmamışlar acaba?" diye düşünmedim değil. Akıcı, basit ve güzel bir kitap. Ayrıca betimlemeleri de oldukça beğendim. Hani Rus ya da Fransız klasiklerinde bazen kendimize yakın kahramanlar buluruz ya, bu kitapta hemen hemen hepsi tanıdığımız, bildiğimiz, içimizden olan kahramanlar.
Bir klasik olmasına rağmen çok seve seve okuduğumu, çok beğendiğimi söyleyemem açıkçası. Tolstoy her zamanki gibi yine karakterlerin derinine inip ele almış ancak aşk ve evlilik konusu bana çok sıkıcı geldi.