Birbirlerini tanımayan, birbirlerini sevmeyen, aralarında hiçbir bağ olmayan insanların herhangi bir sebepten anlaşamayarak çekişmeleri bir dereceye kadar izah edilebilir bir şeydir. Fakat birbirini severek, birbirinin önünde en güzel sözleri söyleye söyleye diz çökmüş, sarılmış ve koklaşmış insanların, yaşadığımız fâni dünya içinde en ufak bir değeri olmayan küçük sebepler yüzünden çekişmeleri, didişmeleri, birbirlerini kırmaları akıl ile izah edilebilecek bir şey sayılabilir mi?
Bir depremlik, bir virüslük, bir nükleer savaşlık hayatlarımız var. Nasıl da duyarsızca yaşıyor ve nasıl da hiç ölmeyecekmiş gibi hesaplar içine giriyoruz. Ne çok gönül yıkıyor, ne çok kul hakkına giriyor, ne çok zulmediyor ve ne çok kibirden kuleler inşa ediyoruz.