“"Batılı entelektüel nasıl ki Batıyı elestiriyorsa, biz de kendi kültürümüzü, toplumumuzu, bilhassa yönetimimizi eleştirmeliyiz. Fakat n’apiyoruz? Batılı entelektüellerden alıntılarla biz de Batı’yı eleştiriyoruz. Chomsky'nin, Baudrillard'in, Adorno'nun kuyruguna yapışmak iş mi? Kendi devletine kafa tutabiliyor musun? 'Düşene bir tekme de sen at' demişiz. Yabanci filmlere dikkat et, kavgada biri düştü mü ona vurulmaz. Diğeri 'Ayağa kalk!' der. Ki dövüş devam etsin. Bizde ise yerdekine daha bir şevkle girisilir. Sonra da mertliğimizle, yiğitliğimizle övünürüz..."”
― Murat Mentes, Afili Hafiye, p. 71