Bizim öğretmen yetiştiren sistemimiz iki önemli sorun yaşadı. Birincisi köy enstitülerileri'nin lüzumsuz yere kapatılmasaydı. Bunu Halk partisi yaptı. İkincisi ise eğitim enstitüleri'nin kapatılmasıdır, büyük öğretmen tipi ile de işte o zaman vedalaştık. Bu da maalesef belki istemeden gayriciddi tedbirler ile Ecevit devrinde yaşandı. Bu enstitüler Türkiye eğitim tarihinin çok önemli yapı taşlarıydı.