Keder garip bir duygu; onunla karşılaştığımız zaman çok çaresiz kalıyoruz. Bu dilediği zaman kendiliğinden açılan bir pencere gibi. Oda soğuyor ve bizler de titremekten başka bir şey yapamıyoruz. Fakat pencere her defasında biraz daha az açılıyor ve günün birinde pencereye ne olduğunu merak ediyoruz.
Sizler akıllı adamlar olduğunuza göre farklı ulusların farklı düşünceleri olduğunu biliyorsunuzdur. Öyleyse eğitim sisteminizle ilgili görüşlerimiz sizinkilerle aynı olmadığı için bize de darılmamalısınız. Bu konuda edindiğimiz tecrübeler var. Birçok gencimiz okumak için sizin üniversitelerinize gitti. Sizin bilim dallarınızda öğrenim gördü. Ama geri döndüklerinde. orman hayatını umursamaz bir halleri vardı. Ne hızlı koşabiliyorlardı, ne de soğuğa veya açlığa dayanabiliyorlardı. Ne kulübe yapmayı biliyorlardı ne geyik avlamayı ne de düşmana karşı koymayı. Dilimizi bile doğru düzgün konuşamaz olmuşlardı. Ne iyi bir avcı ne iyi bir savaşçı ne de iyi bir yönetici olabilmişlerdi iyi oldukları hiçbir konu yoktu.