Medeni insanlık, iffeti vaaz eden bir dine, eşitliği vaaz eden bir dine, barışı vaaz eden bir dine kollarını açar. Ancak normal insanlık her zaman ürer, ayrım gözetir ve çatışır; insanlık sona erene kadar da hep böyle olacaktır.
Kendi adıma inanmıyorum, fakat ihtiyat gereği kitlelerin inanması gerekiyor... İnancın mantıksız olduğunu kabul ediyorum; fakat yine de kendiliğinden bir şekilde inanmayı sürdürüyorum...