Kitabi her elime alisimda farklı öğütler,dersler kesfediyorum ve gerçekten her insanin burun kivirmadan en azindan bir gozatmasi gerektiğini düşünüyorum.
Hazcilik akiminin işlendiği bu kitapta bu akimin irdelendiği etkileyici diyaloglardan birini paylaşmak istiyorum;'ruh ve beden ,bedenle ruh:nasil da gizemliydiler!Ruh hayvanlaşabiliyor, beden de sirasinda ruh kesiliyordu.Duyguların yucelttigini zihin asagilayabiliyordu.'
Albert camus'nun kendini hicbir siniflandirmaya koymayisinin en onemli örneği olduğunu düşündüğüm kitabidir. Yazarin karakterde çizdiği nesnelligi derinlemesine isledigi ve insan dogasinin gerekleri ile celiskisi anlatilmistir.
Aslında kitabin her bir sayfasında dünyanın heryerinde yüzyıllardan beri süregelen oturtulmuş,kabul ettirilmiş dünya düzeni gozlerimiz önüne serilir. Mutlu mesut olduğumuzu sandigimiz sukrettigimiz hayatlarimizda kemikleşmiş kuralların,bu kitabi okudukça hayatimizi aslinda nasil bir distopyaya çevirdigini ve bizlerin de bu distopyayi sorgulamadan nasil kabul ettiğini fark edeceksiniz.
Dört beş sene önce yasadigim ruhsal sorunlarda yardimci olmaktan öte bana çok özel bir gerçeği göstermişti bu kitap.varolmanin ötesinde insanin insan olmak için kendine farklı bir acidan bakmasinda çok ozel bir noktaya vurgu yapar.kendini sorgulamak, yargilamak,kendi kendini mağlup edebilmek...