Elif Şafak'ın en beğendiğim kitaplarından birisi.Uzun süre etkisinde kaldım diyebilirim.Kitabı annemle dönüşümlü olarak o gündüz ben gece aynı anda okuduk.Anneme kitap okuma alışkanlığı kazandıran kitap diyebilirim : )Yaşamda sesi duyulmamış bir çok karakter hikayesini duymamı sağladı.Kadının rol ve konumunu, toplumun insan üzerindeki etkisini ve İskenderin varlığını üstünüzde hissedeceksiniz.Okumanızı kesinlikle öneririm.
Kitabı okuduğumda lisedeydim. 90'lı yıllar.Zamanına göre çığır açan kitaplardan..Sarmalanan,uzaklaştırılan içeriğinin içinde aşk vardı sadece oysa...O zamanlar söylenmesi cesaret istenen ne kadar duygu ve söz varsa,şimdi aşikar ve basit oldu.Duygu Asena hep çocukluk kahramanım olarak kalacak...
Sanatsal ve edebik kültürünüzü geliştirecek , başkalarının hayatındaki dönemeçlerin, kendi hayatımızdaki sorgulamalarına sebep olabilecek bir kitap.O an okuduğum ruh halinden midir nedir çok etkilenmiştim.Okuyun , hediye edin , kaçın : )
Kitap kısa hikayelerden oluşan, bir çırpıda bitirilecek ve sohbet aralarında paylaşabileceğiniz nükteli hikayeleri içeriyor ve kendi ahkamlarınız için hikaye sonlarında boşluklar var.Keyifli bir kitap. 'Bir kitabı ,kapağı ile anlatamazsınız .'