Lise dönemimde okumaya başladığım ilk aşk romanı... Açıkçası Aşk romanlarını ,şiirlerini anlamayan biri iken ve bunu sıkıcı bulurken bana bu düşüncenin çok yanlış olduğunu düşündüren bir kitaptı.... Catherine' nin yaşadığı duyguları ilk başlarda samimi bulmazken okudukça iç dünyasına ,duygularına yavaşça aldı beni Emily Bronte ... Özellikle son sayfalarda Heatcliff o içten,sert bir taşken aşkını Nelly'ye savunmasız bir aşkla anlatması beni kitaba bağlayan asıl kısımdı ......
''... o kendisini ne kadar sevdiğimi hiç bilmeyecek; hem onu yakışıklı filan diye sevmiyorum, Nelly; benden daha çok bana benziyor da, onun için seviyorum. Ruhlarımız her neden yoğrulmuşsa, ikimizinki de aynı. Linton'ınki ise, ay ışığının şimşekten, buzun ateşten ayrı olduğu kadar bizimkinden ayrı