Halk istiyor ki ayyaşlık,aptallık,ahlaksızlık onlara has olsun; bizlerden biri kendini rezil ettiğinde onlara ait alanda kaçak avlanmış gibi bir duyguya kapılıyorlar.
Her defasında garip bir ömür sürdüğünü, tümü de yalnızca oyun olan pek çok şey yaptığını, neşe ve haz içinde vakit geçirmesine karşın gerçek hayatın ona hiç dokunmaksızın yanı başından akıp gittiğini düşünüyor, bir saat kadar bunun bilinci içinde yaşıyordu.
Ailede, sınıfta çocuğun merakını ciddiye alıp onurlandırıyor musun? Eğer bir toplumda gerçeği merak edip saygı duymak yaşayan bir değer değilse, o toplumda kolay kolay bilim insanı yetişemez.