Özgürlükle başa çıkmak zordur ve çoğumuz
özgür olmaktan kaçınırız. Ondan saklanmanın
yollarından biri de gerçekten özgür değilmişsiniz gibi yapmaktır. Eğer Sartre haklysa bahanemiz yoktur: Her gün yaptıklarımızdan ve yaptığımız şeyler sonucunda hissettiklerimizden tamamen sorumluyuzdur. Sahip olduğumuz duygulara kadar. Eğer şu anda üzgünseniz, Sartre'a göre bu sizin seçiminizdir. Üzgün olmanıza gerek yoktur. Üzgünseniz, bundan siz
sorumlusunuzdur. Bu korkutucudur ve bazıları bununla yüzleşmekten kaçınır; çünkü çok
acı vericidir. Sartre, "özgür olmaya mahkûm"
olmamızdan bahseder. İstesek de istemesek de bu özgürlük üzerimize kalmıştır.