Dediğim gibi bu kitabı okumayı neden red ettiğimi anlayamadım. Okumaya başladığım andan beri o kadar uzun süre geçti ki varlığını bile unuttum ama gerçekten sevdiğim bir yazar olan Stefan Zweig'in kendi diniyle ilgili yazdığı bu kitap beni mutlu etti çünkü kimi sitelerde intiharının Nazi baskısı nedeniyle yapıldığı söylense de bunun asıl nedenini hiç öğrenemedik bu yüzden bu kitabı okumayı ertelediğim için kızgınım kendime. Stefan Zweig'den bir çok farklı hayatı okuduk, kimi zaman takıntılı aşıklar, kimi zaman aşkına hiç karşılık alamayan kadınlar, kimi zaman da bir babanın yaşadığı zorlukları... ve okuduğum bu kitabın diğerlerinden farklılığı üstünde taşıdığı ağırlık bir başka güzeldi. Yarın da ölüm yıl dönümü malum, içinde kendisinden de izlerin bulunduğunu düşündüğüm kitabı bitirdim.