Osmanlı hanedan ve saltanatını devam ettirilmesine çalışmak, elbette , Türk ulusuna karşı en büyük kötülüğü yapmaktı. Çünkü ulus her türlü özveriyi göstererek bağımsızlığını sağlasa da , saltanat devam ettiği sürece , bu bağımsızlığa kazanılmış gözüyle bakılamazdı .Artık vatanla , ulusla hiçbir vicdan ve düşünce bağı kalmamış bir sürü delinin, devlet ve ulusun bağımsızlığını, onurunun koruyucusu konumunda bulundurulmasına nasıl göz yumulabilirdi?