Ben maviye inanırdım Boynumdaki yorgun damarların mavisine Beyaz dalgaları omuzlayan deniz mavisine Denizin bittiği yerde başlayan göğün mavisine inanırdım Bir de ensemdeki dövmeye inanırdım; ’Kuş ölür sen uçuşu hatırla’
furuğ ferruhzad
"Aşağılıyorsun, bizzat kendini aşağılıyorsun ruhum!
Kendini onurlandıracağın zaman gelip geçiyor. Çünkü herkesin tek bir yaşamı vardır ve seninki hemen hemen tamamlandı; kendine saygı duyan biri değil, diğer insanların ruhlarında mutluluğu arayan birisin."