Görünüşte, insan korunma gereksinimiyle edindi tanrıları; ama aslında, acı çekmek konusundaki açgözlülüğünden dolayı. Birçok tanrıya inandığı sürece, kendine bir seçim özgürlüğü, çeşitli kaçamak yolları bahşetti. Ardından kendini tek bir tanesiyle sınırlayınca, kendine bukağılar vurdu ve başına dertler açtı. Bu kadar ağır bir kölelik lüksünü ancak kötülük raddesinde kendini seven ve kendinden nefret eden bir hayvan göze alabilir.