Bu iki insanın ilişkisi insanlarda görebileceğimiz çeşitli eğilimleri gözler önüne serer. Bu konuda genelleme yapmak doğru olmasa da Sabahattin Ali “içimizdeki şeytan bazen iradesizliğimizin, bazen tembelliğimizin ve hatta bazen de kararlarımızın sonuçlarını göze alamadığımızın yansımasıdır” der. İçimizdeki şeytan denilen bu olgu belki de insanın zayıf yönlerinin bir aynasıdır. Gerçek hayatta ise buna nefs, vicdan, irade, kötülük gibi çeşitli tanımlamalar atfedildiğini görebiliriz.
Hani, çok önceleri, "Sadakat nedir?" diye sormuştun bana; ben de şöyle bir şey söylemiştim:
'Sadakat', kişinin kendinde bir kişiye bir yer ayırması, ve o yeri hep onun için korumasıdır..