CK

Mutluluğumuz ve acılarımız da genellikle çevremizde ki nesneler ve insanlardan kaynaklanır. Bu yüzden, hiçbir şey yalnızlıktan daha tehlikeli değildir.
Sayfa 80
Edebiyat
Reklam
Hikayemiz tek bir hikaye. Bütün romanlar, bütün şiirler, içimizde ki hiç bitmeyen iyi-kötü çekişmesi temeli üzerine kuruludur. Ayrıca bana öyle geliyor ki, kötülük hiç durmadan yeniden canlanıyor; oysa iyilik, erdem ölümsüzdür. Kötülüğün hep yeni taptaze çehresi vardır, oysa erdem dünyadaki her şeyden köklü ve saygındır.
Sayfa 455
Hayatının tozuyla toprağını üstünden silkeledikten sonra geriye sedece en zor ve açık seçik sorular kalacaktır: İyi miydi, kötü müydü? İyi mi yaptım, kötü mü yaptım.
Sayfa 453
Zenginse tembellik sayılmazdı. Sadece yoksullar tembel olurdu. Tıpkı sadece yoksulların cahil olduğu gibi. Hiçbir şey bilmeyen zengin bir adam ya şımarıktı ya da bağımsız.
Sayfa 377
Reklam