Bir de "boş zaman" mevzuu var. Batı'dan gelen her şeyi sormadan, iman ölçümüze vurmadan kabul ettiğimiz gibi, "boş zaman" kavramını da hemen benimsemişiz. Oysa "boş zaman" denen şey Batı'da bile Sanayi Devrimi sonrası ortaya çıkmıştır. İnsanların köle gibi çalıştırılmaya başlandığı o dönemde "dolu zaman" denilen şey fabrikada, işyerinde harcanan mesaidir. "Boş zaman” ise bu mesaiden arta kalan zamandır. O hâlde zamanın değerini işçilik, memurluk, para kazanma oluşturuyor. Dolu olan, yani anlamlı olan, önemli olan bu zaman. Geriye artık ne kadar za man kalırsa ona da "boş zaman" diyorlar.