Fakat öyle kalpler vardır ki, onlardaki üzüntü girdabının derinliği bulunamaz. Orası dipsiz bir uçurumdur. O gizlenme yerine sürekli olarak düşen duygular, yok olup gidişin büyüklüğünü bir kere gösterecek olsa görenleri kederinden ağlatır
“Biz kent mağdurlarıyız,” diye devam etti. “Ya yoksuluz ya mutsuz, çoğu zaman ikisi birden. Bize umut telkin ederler. Umut sayesinde kötülüğe katlanırız. Ama bugün bizim değilse, yarının garantisi ne? Umut vaizlerin, politikacıların, zenginlerin yalanıdır. Bizi sözcüklerle kandırır, gerçeğin üzerini örterler.”
…
Umut afyondur!