Yani galip gelmek eğriyi aklından geçirmeden doğruyu yapmak, ama bunu yaparken eğriye göz kırpmadan doğru içinde yol almak mı?Bu yarı şuur, yarı şuursuzluk, yarı ilham, yarı rast geliş, dünyanın yarısı ve ahretin yarısı insanın toplamı mı? O zaman Allah'ı düşünmek mükafatı da düşünmek gibi oluyor, düşünmemek boşluğa sarkıtıyor, o içeride olup kendini düşündürtmeden öyle olmayı istiyorsa bu yüzer gibi hal ve artık gayri insiyaki düşünce ve tavırlar beni salyangozun kabuğuna sığar hale getirir mi? Biliyorum ki oraya sığarsam, sığabilsem her yerden taşarım.