Yaşanmış anlar, yaşanılana buruk bir tat katar. Yaşamak, geçmişin sevinciyle beslenip bir derinlik, bir ayrıcalık kazanır. Yeryüzünde, çocuk şarkılarının tadını, çocuk şarkılarının umudunu taşıyan bir gece yaşar çünkü.
Peki, ben sizi de işsiz güçsüz bırakıp yeraltına soksam ve kırk yıl sonra size "Durumunuz nedir?" diye sorsam, acaba o zaman sizin karşılığınız ne olurdu? İnsan tek başına, işsiz güçsüz kırk yıl bırakılır mı?