Beyza

Beyza
@Denizfeneri
Bir tel kopar, ahenk ebediyyen kesilir. instagram.com/benneyinpesinde...
9/10
·336 syf.··
2017 10. kitabı
Etrafımızda gördüğümüz çoğu kişi görebilme yeteneğine sahip. Fakat bunu sorguladığımda aklıma bir soru geliyor; gerçekten görebilme yeteneği görme fiilini gerçekleştirmek için yeterli mi? Kitap bir adamın trafikte yeşil ışığın yanmasını beklerken kör olmasıyla başlıyor. Bu körlük ki, adamın gittiği doktora giden kadının uğradığı eczacıya kadar, iletişim kurulan herkese er ya da geç bulaşıyor. Sebebi olmayan bir körlük bu, aniden çıkan ve gözün yapısında herhangi bir değişikliğe sebep olmayan. Bu körlüğün sebepsiz yere olmasından çok sadece tek bir kişinin bu körlüğe yakalanmaması daha ilginç bir ayrıntı bence. Ortada günden güne yayılan ve bir ülkeyi esir alan, sebebi ve ortaya çıkışı belli olmayan "fiziksel" bir hastalıktan söz ediliyor görünüşte ama olayın derinlerine inildiğinde anlatılmak istenen şey bu kadar da basit değil. Ben yazarın körlük hastalığı derken bahsettiği problemin, bizler, yani görüp fark edemeyen körler olduğunu düşünüyorum. Körlük, sadece bir fiziksel yoksunluk değil diyor yazar. Etrafındaki olan biten şeylerden haberi olmayan kişiler, bilimin, sanatın, gelişimin tadını almayan öğrenciler, sabah akşam tek işinin para kazanıp geçinmek olduğunu savunan yetişkinler... Bunların hepsi bir tür körlük aslında. Ve sanıyorum ki, körlüğün bu türü, körlük hastalığının türleri arasında en tehlikeli olanı. Yazar, hayata, duygulara, düşüncelere karşı olan kayıtsızlığın ya da bir başka deyişle "körlüğün" getirdiği tehlikeleri oldukça somutlaştırıp kitabına yansıtmış. Kurgusu oldukça sürükleyici ve konusu da bir o kadar özgün bir kitaptı. Bu kitaba bir şans vermenizi öneririm.
Edebiyat
KörlükJosé Saramago · Kırmızı Kedi Yayınları · 2022132,2bin okunma
Hadi Vahdeti isimli okura yanıt verildi
Beyza
Teşekkür ederim Hadi abi, incelemelerimi beğenmenize çok mutlu oldum. Kitaba bir şans daha vermenizi kesinlikle öneririm 😊
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Yaz geçti, sözgelimi midyelerden yorulduk Eni boyu belirsiz bir ıslaklıktan Upuzun gündüzlerden, sevimsiz otellerden Eylül ki, sorabilir mi Hüzünler iç kamaştırıyor, aşklarsa niye yoksul Bir asfaltın kuru sıcak soğuğundayız Oysa bir deniz feneri mevsimsiz ölür baylar. . . Her şey o kadar dokunaklı ki Eylülsem, istemeden kırılıyorsam bazen Dağınık, renksiz bir mozayık gibiysem Üstelik yalnızsam bir de -telefonda kuş sesleri Aynalardan duvarlara bir üzünç akıntısı Bu dünyada çekingen olmak çok iyi bir şeydir baylar. . . Elmalar silik silik kırmızı artık -olsun- Gözlerimiz tozlanmış, kirli Gizlisi yok, bu dünyada böyle sıkılmak iyi Sıkılmak iyi baylar Biz hazır tuttukça böyle İçi yangından alev alev Dışı buz tutmuş kalplerimizi. Edip Cansever
Beyza
Eylül'e dair yazılmış en güzel şiir fikrimce. "Eylül'ün Sesiyle"