O halde bütün bu çabanın sebebi ne? İnsanoğlu bütün bunları nasıl göremez ve yaşamaya devam eder, doğrusu şaşılacak şey! Bu koşullarda bir insan yaşamın sarhoşluğuna kapılmışsa yaşayabilir. Ayılır ayılmaz da bunun sadece bir yanılgı, üstelik aptalca bir yanılgı olduğunu görüverir. Bütün mesele bu işte! Gülünç ya da esprili bir yanı bile yok. Yalnızca acımasız ve budalaca…