Seda Sarı

Seda Sarı
@Dilfruz
"Sen istediğin kadar "Ben güzel değilim" diye yaz, benim için dünyanın en güzel ve sevgi­li kadınısın."🤍 Sabahattin Ali
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
''Sevilen kadın bütün kadınların en güzeli değil midir?'' Honore de Balzac
Alıntı
Veronika Ölmek İstiyor-P. COELHO (Tabuların, boş inançların canı cehenneme!)
10/10
·216 syf.··
2022 59. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 18 Temmuz 2022 12:32
Hadi itiraf edin! Hepiniz en az bir defa ölmeyi düşünmüşsünüzdür hayatta. Kim bilir, belki buna kalkışan, kıyısından dönenler de vardır aranızda! Geçenlerde bir haber gördüm, "Dünyanın en mutlu ülkesinde intiharlar neden artıyor?" Farklı zaman diliminde ise ülkemize dair bir haber gördüm: "İntihar oranlarında artış %50'lere dayandı." Sahi, neden tutunamıyoruz hayata? Çağın vebası oldu: "tutunamamak" Dünyaya tutunamıyor insan! Azizim, insan insana tutunamıyor! Hep bir anlam eksikliği, anlam arayışı... Cevap bulursa ne âlâ, peki ya bulamazsa? Eserimizin başkahramanı Veronika isimli genç bir kız. Güzel bir hayatı var, istediklerine sahip, erkekler ile iyi birliktelikleri oluyor ama mutlu değil. Bazen tüm koşullar uygunken bile mutlu olamıyor insan. Ya da mutluluğun ne olduğunu biz değil toplum standartları belirliyor. İyi bir işin varsa mutlu olmalısın, paran varsa mutlu olmalısın, toplum tarafından kabul görüyorsan mutlu olmalısın... Böylece biz değil toplum standartları mutlu oluyor. Mutluluk bir görev halini alıyor. Ve bir gün fark ediyorsun ki tüm bunlar seni gerçekten mutlu etmiyor. “Yürü, gidiyoruz. Deliler delice şeyler yaparlar.” (s. 191) Delice şeyler neler biliyor musunuz? İçimizden geçen şeyler! Toplum yapmak istediklerimizi içimize hapsediyor! Ezilip gidiyor ruhumuz bu toplumsal normlar altında. Sokaklarda bağıramaz, her yerde gülüp eğlenemezsin! Sen kadınsın sevişirken zevk alamaz ya da bunu açığa vuramazsın! Sen bizim çocuğumuzsun iyiliğini istiyoruz ve şu mesleği yapmalısın! Kadınsın böyle giyinemez şu saatte sokağa çıkamazsın! Okumazsan adam olamazsın! Tüm bunlar mı sağlıklı bir hayatın göstergesi! Öyleyse hepimiz birer deli olalım, tüm bunlara katlanmaktansa... Zaten olmasak da kabul görmeyecek ve buna itileceğiz! "Yaşamımı bütünüyle değiştirmek
Edebiyat
Veronika Ölmek İstiyorPaulo Coelho · Can Yayınları · 2020102,6bin okunma
Merhaba Ağrı Dağı, ben geldim.
10/10
·124 syf.··
Beğendi
·
2022 15. kitabı
·
28 saatte okudu
·
Okunma: 08 Ekim 2022 18:49
Yaşar Kemal'den okuduğum ilk kitap "Ağrıdağı Efsanesi" oldu. Yakın zamanda ilk kez Aytmatov okumuş ve "okumakta neden bu kadar geç kaldım?" diyerek kendime kızmıştım. Şimdi aynısını "Yaşar Kemal" için de söylüyorum. "Neden bu kadar geç kaldım?" Havasını, suyunu, doğasını, dağını, taşını bildiğim bir coğrafya Ağrı Dağı ve çevresi. Dört yıl boyunca, her sabah Ağrı Dağına bakarak güne başlayıp, her akşam yine Ağrı Dağına bakarak günü bitirdim. Bazen bulutlanır kaçardı sanki bizden, bazen bütün yüceliği ile sergilerdi kendini. Yine bakabilsem, görürdüm Ahmed'in Ağrı Dağının tepesine yaktığı ateşi. Ah o Ağrı Dağı, ah o masum ve güzel yıllarım. Kitap vesilesiyle özlemini çektiğim o coğrafyaya da bir kez daha gitmiş oldum. Sahte ve bir kıvılcım gibi yanıp sönen aşkların devrinden, o günlerin güzel aşklarına gitmek, kitabı okurken küçük bir dünya kurmamı sağladı. Ama insanın içinde en ufak bir şüphe olunca, en güzel duyguları bile nasıl kirlettiğini, nasıl yok ettiğini gördüm kitapta. Gülbahar kadar kırıldım, insan olan nasıl kırılmaz ki zaten? Yazık oldu dedim okurken, çok yazık oldu. Bazen her türlü fedakarlığı yaparsın ama elde ettiğin tek şey koca bir hiç olur, bunu da tekrardan anlamış oldum. Okurken dikkatimi çeken bir cümle vardı: "sen Osmanlı olmuşsun." Açıkçası üstüne biraz araştırma yapmamı teşvik etti bu cümle. Kitap hakkında detaylara inmeden, genel olarak bunları söyleyebilirim. Kitabı okurken "Ağrıdağının Öfkesi" ezgisini de muhakkak dinleyin derim. Eğer siz de benim gibi henüz "Yaşar Kemal" okumamış iseniz, mutlaka ilk fırsatta okuyun. "Ağrıdağı Efsanesi" ise ruhunuza çok iyi gelecek. Keyifli okumalar.
Ağrıdağı EfsanesiYaşar Kemal · Yapı Kredi Yayınları · 202536,2bin okunma
Bir Aşk Hikayesi
Puan vermedi·124 syf.··
2022 19. kitabı
·
18 günde okudu
·
Okunma: 08 Eylül 2022 21:48
Kuşkusuz Yaşar Kemal diye bir gerçek var. O kadar gerçek ki bu coğrafyada yaşadığımız her savaşın, acının, sevincin ve gururun güçlü kalemi. Kitabın yazarını bilmeden okusak bile bu kitabı Yaşar Kemal yazmış diyebiliriz. Çünkü kendine has bir kalemi var onu diğer yazarlardan ayıran. Ağrıdağı Efsanesi belki sıradan bir hikaye ama anlatırken o kültüre o gelenekçileğe o kadar sahip çıkıp yüceltmiş ki insan okurken büyüleniyor. Gülbahar ın kararlı ve güçlü duruşu. Ahmed in yiğitliği. Memo nun hassas kalbi ve güçlü bileği. Sofî nîn bilgeliği. Hüso nun yol göstericiliği her insana örnek niteliğinde.. Çocukluğumun geçtiği Van da hep merakla önünden geçtiğim Hoşap Kalesini bir gün böyle güzel bir kitaba konu olacağını düşünmemiştim. Kitaptaki yer mekan algısına hayran kaldım. Yer yer Osmanlı Devletini eleştirmiş yer yer aslında yiğit olarak tanımladığı ağaları paşaları eleştirmiş ama yüceltmekten de geri kalmamış. Kitapta yer alan güzel resim tasvirlerini de es geçmeyelim tabi Ağrıdağı Efsanesi Yaşar Kemal Abidin Dino
Yaşar Kemal
Ağrıdağı EfsanesiYaşar Kemal · Yapı Kredi Yayınları · 202536,2bin okunma