Çaba gösterilmeyen bir ilişki talihsiz bir ilişkidir, harika bir ilişki değildir. Tam olarak iletişim kurmak çalışma gerektirir. Çatışan ümitleri ve inançları çözmek, onları terk etmek, çalışma gerektirir. Bu durum, "Bundan sonra mutlu mesut yaşadılar" olmadığı anlamına gelmez ama daha çok, "Bundan sonra mutlu mesut yaşamak için çalıştılar" anlamına gelir.
İlişkilerin bozulmasına hatta sonlanmasına neden olan şey; sabit düşünce tarzına sahip kişilerin, aşkın hiçbir çaba gerektirmediğine inanıyor olmasıdır.
"Ben bir azize değilim ama iç huzurum için affetmek ve unutmak zorunda olduğumu biliyorum. O benim canımı yaktı ama önümde beni bekleyen koskoca bir yaşam vardı ve eğer geçmişim içinde yaşayacak olsaydım, lanetlenirdim. Bir gün sadece 'Ona iyi şanslar, bana iyi şanslar' dedim"