Ve şair demek, Gaye-İnsan ve Ufuk-Peygamberi, Kainatın Efendisini, Allah'ın Sevgilisi'ni sezmeye doğru hususi ve ileri bir istidat...
Birçoklarınca O'na bağlanmadan Allah'a bağlanmak mümkün... Fakat bizce Allah'a bağlanmanın yolu, Allah'ın iradesiyle yalnız O'na bağlanmak olduğuna göre, şiirin tahsisi gibi muhteşem bir davada O'nu, kendi yüzü suyu hürmetine yaratılmış olan Kainatın ta merkezinde görmemek ne mümkün?.. Üstün idrak müessesi şiir, ilk borç olarak, elinde kainat sırlarının anahtarı, O'nun hilkat sırrının ve Kainat Efendiliği makamının eşiğinde dize gelecektir.
...
Ben, bu rütbelerin en yükseği içinde, O'nun ümmetlik liyakatinin en alçak ferdi olarak , o mukaddes eşiğin süpürücüsüyüm!
Kendimi böylece takdim ederim!
Necip Fazıl Kısakürek