**Ey ruhum, günün birinde gerçekten de iyi, sade, yalnız başına, tüm çıplaklığınla seni kuşatan bedenden daha
görünür olacak mısın? Günün birinde sevme zevkini ve âşık
olmanın doğasını tadacak mısın? Günün birinde tatmin olmuş, hiçbir s
Şeye gereksinim duymayan, hiçbir seyi istemeyen
ve zevk bulacağın canlı veya cansız hiçbir seyi arzulamayan
biri olacak mısın? Hiçbir zaman bu eğlenceler için herhangi
bir yerde daha uzun zaman. daha uygun bir yer, ülke, ılıman
bir iklim ya da sana daha yakın olan insanlar istemeyen birisi olacak mısın? Şu anki durumdan hoșnut olacak mısın, sahip olduğun her șeyden haz duyacak mısın? Tanrıların sana
verdiği her șeye razı olacak, senin için iyi olan her şeyin onlar
için de iyi olduğuna ve olacağına inanacak mısın? Tanrların
kendisiyle aynı doğaya sahip olan başkalarıı yaratmak için
çözülüp ayrışan her șeyi yaratan, bir araya toplayan, kucaklayan o harika, iyi, adil varlığı korumak için gereken her seyi
vereceğine ikna edecek misin kendini? Günüin birinde tanrılar ve insanlarla onları hiç suçlamadan, hiç kusur aramadan birlik olacak mısın?**