"Bir âlimin varlığın içyüzüne bakışıyla bir şairin kâinata bakışı aynı mıdır?
İlkinin gerçeği araştırmaya adanmış bakışlarında küçük bir kırgınlık, büyük bir sükûnet görülürken ikincisinin benzersiz bir cennetin hayaline dalmış kararsız gözlerinde bir hüznün, bir ıstırabın varlığına şahit olunmaz mı?"
"Nice zamandır nereye gittiğini bilmediğiniz, eskiden benim de yaptığım gibi sadece bazılarının söylemleriyle umutlar kurup huzuru düşlediğimiz yerin inancı ile acıya dayandık. Sahte hayaller kurup gerçek hayal kırıkları yaşadık."