TerraNoctis

TerraNoctis
@EchoAether
Birdboy, yaşamın iğrençliklerinde kendin olmak ve yalnızlığına, kendine, herkese savaş açmak ve yine de var olmak. Ölümüne ve yaşamına rağmen var olmak ve iz bırakmak, ışık saçmak.
Ve her insan, içinde teımel yedi erdemi ve karşıtı yedi erdemsizliği taşır: Kendini beğenmiştir ve alçakgönüllü­dür, obur ve kanaatkardır, kösnül ve edeplidir, kıskanç ve iyilikseverdir, cimri ve eli açıktır, tembel ve çalışkan­dır, öfkeli ve acı çekendir. Ve kendisinden diktatör de köle de, katil de aziz de, Kabil de Habil de yaratır.
Edebiyat
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Balzac ne vur patlasın çal oynasın yaşam süren bir in­sandı ne de başkalarında gördüklerini ya da onlardan duy­duklarını not ederek zaman öldürüyordu. Dünyayı ken­di içinde taşıyordu.
Edebiyat
Bir gerçek adam, bir anda, bir tümceyle bir çığlıkla keş­fedilir. Shakespeare'de olduğu gibi. Onu keşfedip yarat­tıktan sonra, büyük bir olasılıkla onun kendisini tanıdı­ğından daha iyi tanıyacaksınız onu.
Edebiyat
Bir ben var benden içeri
"Augusto Perez sensin ha!" denecek bana. Ama hayır! Gerçek olan şu ki, bütün roman kişilerimi, yarattığım bü­tün kahramanları - koca bir ahali- ruhumdan, içten ger­çekliğimden çıkarmış olmamdır, bizzat ben olmaları baş­ka bir şeydir. Çünkü bizzat ben kimim? Miguel de Una­muno imzasını atan kimdir? Sahi... kişilerimden birisi, ya­ratıklarımdan birisi, acı çeken kahramanlarımdan birisi­yim. Ve bu, sonuncu ve en içten olan ben, çok üstün olan, olağanüstü ben - ya da kendiliğinden var olan- kimdir? Tanrı bilir... Belki de bizzat Tanrı...
Edebiyat
Matematik dersine hoş geldiniz
Pekala, bir insan, var olmak isteyen ya da var olma­mak isteyen gerçek bir insan bir simgedir , bir simge de bir insan olabilir. Ve hatta bir kavram. Bir kavram, kişi olabilir. Ben hiperbolün bir kolunun asimptotuna dokun­mak isteyeceğini -hem de öyle ister ki!- ama başarama­yacağını sanıyorum ve hiperbolün asimptotu ile umutsuz­ca birleşme isteğini duyumsayan geometri bize hu hiper­bolü bir kişi, trajik bir kişi gibi yaratacaktır. Ve elipsin iki merkezi olmasını istediğini sanıyorum. Ve trajediye ya da Newton'un binom öyküsüne inanıyorum. Bilmediğim şey, New ton'un bunu duyumsayıp duyumsamadığıdır.
Edebiyat