Adı her ne kadar kadın psikolojisi olsa da aslında Nevzat Hocanın değinmek istediği tamamen "insan ilişkileri ve davranışlarıdır."
Kadını her alanda objektif bir şekilde ele alarak sadece kadınlar üzerinden değil aynı zamanda erkek ve çocuk psikolojisine de dayandırmıştır. Kadın–erkek ilişkilerinde sağlıklı iletişimin ve karşılıklı anlayışın önemine dikkat çekmiştir. Kadının ve erkeğin psikolojik dünyasını tanıyarak hem bireysel mutluluğu hem de ilişkilerde uyumu sağlamaya yönelik rehber niteliğinde bir eserdir. Her bölümü bir bilgi sandığı, her cümlesi geleceğe kıymetli bir çeyiz. Önyargısız ismine aldanmadan herkesin okuyabileceği bir kitap. Okuduğum kitaplar arasında ilk 10 a girer. Şiddetle tavsiye ediyorum.