Halbuki ölüm, kazandırdığından çok fazlasını kaybettirmekteydi. Yığınla cinayet davasına bakan Reis Bey bunu iyi biliyordu. Öldürülenlerden hiçbiri sırf öldürülüş sebebinden ibaret olmuyordu ki... Ama bu çok açık, çok basit gerçeği anlamakla iş bitmezdi ve insanlar çoğu zaman öldürdükleri düşmanlarının iyi taraflarını, faydalı taraflarını kurtaramamanın acısını düşünmeye imkan bulamıyorlardı.
Tetiğe basılıyor ve bir haksızlık, bir ihanet, bir suçlu veya kötü bir huyla birlikte ömürlük sevme gücü, fazilet tohumları, yararlık, iyilik gücü de yok oluyordu.