Pasif-agresiflerin bu davranışlarının sebebi aslında işten, sorumluluktan kaçma değildir, yani pasif-agresifler tembelliklerinden böyle davranmazlar. Onlar, kendi içlerinde duydukları öfkeyi doğrudan dışarıya yansıtamadıkları için böyle yöntemler geliştirirler. Peki, bu öfke neye karşı ortaya çıkmıştır? Bu sorunun cevabı birkaç teorik seviyede verilebilir. En basiti, bu öfke, kendilerine bir iş verildiğinde o işi verenin kontrolü altına girdiklerini hissetmekten kaynaklanmaktadır. İkinci seviyede izaha göre bu öfke, var olmanın sürekli onlara karşı bir yük bindirmesine karşı ortaya çıkmaktadır. Üçüncü seviyede verilecek cevapta ise, bu öfkenin zaten zihinsel aygıtta daima hazır bulunduğundan, bu öfkenin kendisine sonradan sebepler bulduğundan bahsedebiliriz.