"...Dün sabah, çok satan parlak kadın yazarı kalemine dolayan parlak eleştirmenin yazısını okumuştu. "Kadınlar, kadınca imgeler kurarak yazar olacaklarını zannediyor" demişti. Sonra da, "Üçüncü bölüm cıvık olmuş, dördüncü bölümün dibi tutmuş" diye yazmıştı. Ne şimdi bu! Kitabın yazarı kadınsa, tarifler mutfak ölçüleri oluyor demek. Tencere,dip,kıvam,tuz. Aynı parlak eleştirmen, pek beğendiği tıkız erkek yazarı, ontolojik, epistemolojik imajlar eşliğinde edebiyatın yeni prensi ilân ediyordu."
"Böyle yeni bir dünyada, kendilerine yeni bir hayat düzeni kurmak ve yeni bir vatan fethetmek gibi insafsız bir istekle Avrupa'nın tozunu ayakları ile silkeleyenlerin arasına girmiştim."