Genelde devlet görevi üstlenecek olanlar Platon'un şu iki öğüdüne tutunmalıdır: Birincisi, vatandaşlar için neyin yararlı olduğuna öyle dikkat etsinler ki, ne yaparlarsa yapsınlar, ne düşünürlerse düşünsünler, neticede kendi menfaatlerini hiç hatırlamasınlar. İkincisi, halkın sadece bir bölümünü önemseyip diğer bölümlerini es geçmektense tamamını kucaklamaya dikkat etsinler. Devlet idaresi emanetçi görevi gibi kendilerine güvenilen emanetçilerin değil, emanet edenlerin yararına göre yapılandırılmalıdır.
...hiçbir şey zenginliği sevmekten daha fazla alçak ve küçük bir ruha özgü değildir, hiçbir davranış, sahip değilsen parayı küçümsemenden, sahipsen onu cömertlik ve hayırseverlik için harcamandan daha doğru ve daha yüce değildir.