"Insanların üstünden iyi kötü bir silindir geçecek de, o insanlar hiç yara bere almadan çıkacaklar o silindirin altından öyle mi? Kanayacaksın, kanamıyorum diyeceksin. Her bir yanın sızlayacak, sızlamıyor olacak. Insanlık adına ne büyük ikiyüzlülüktür bu. En çağdaş ikiyüzlülük."
"Selma, Ömer, ben ve bir de yazar arkadaş, bütün gece ülke sorunlarını tartıştık. Konuştuk, konuştuk... Yığınla kül tablası doldurduk. Konuşmalarımıza, çözümlemelerimize, yeniden birleştirmelerimize; kendimize inanmıyor muyum? İnanıyorsam, neden özenle, dolu kül tablalarının üstünde duruyorum? Neden ortada tek somut şey olarak göre göre bu dolu kül tablalarını görüyorum?"