Bir adamın otobiyografisi. Takdir edilesi işler başarmış ve sahip olduğu engeli bir zincir değil aksine bir motivasyon olarak görüp hayatını ona göre şekillendirmiş bir adamın öyküsü
Olumsuz yanlarına değinecek olursak
Yazarın kendi hayatına dair gereksiz çok fazla detaya yer verilmiş. Herhangi bir insanın hali hazırda yaşayabileceği olayların bir çoğu kitapta fazladan hacim kaplamamış.
Olumlu yönlerine değinecek olursam
Kitapta Türk bürokrasisinin hantal ve işlevsizliğinin her dönem aynı olduğunu ve buna sebep olan insanların tarihimizin her evresinde var olduğunu görmek açısından yararlı oldu,art niyetli insanların liyakatsizlik sonucu edindikleri makamı nasıl kötüye kullanabildiklerini görmek şaşırtıcı bir o kadar da üzücüydü
Sonradan kör olmuş birinin bunu önce kabullenemeyip bu reddediş duygusu ile nasıl baş ettiğini görmek ufuk açıcıydı
Ve idealize edilen her şeye rağmen vazgeçememek konseptinin sadece amerikan film ve dizilerinden ibaret olmayıp bir Türk ün bunu başarma öyküsü bence ilham vericiydi
Özet olarak engellilik ve toplumda bunun karşılığı nedir sorusunu merak edenler açısından okunabilir bir kitap. Ama ekstra merakınız yoksa okumanızın size fazladan bir şey katmayacağını düşündüğüm bir kitap o yüzden puanım 6/10