Emre

Emre
@EmreAnka
Meraklı,öğrenmeye aç.Şiir,film,kitap,spor,sanat severim. Maymun iştahlı her şeyi tüketmek isteyen birisi.
Puan vermedi·220 syf.··
2026 2. kitabı
·
90 günde okudu
·
Okunma: 18 Şubat 2026 12:07
Wonder, insanın içini sessizce ama derinden sarsan bir roman. R. J. Palacio bu hikâyede fiziksel olarak diğer çocuklardan farklı doğmuş olan Auggie’nin sadece okula başlama sürecini anlatmıyor; aslında insanın toplum içindeki yerini, kabul edilme ihtiyacını ve insanların acımasızlık ile merhamet arasında nasıl gidip geldiğini gösteriyor. Auggie yıllarca evde eğitim gördükten sonra ilk kez bir okula gittiğinde, asıl mücadelesinin derslerle değil, insanların bakışlarıyla olduğunu anlıyoruz. Çünkü bazen bir bakış, bir sözden daha ağır olabiliyor. İnsanlar onunla konuşmadan önce yüzüne takılıyor, kim olduğunu anlamaya çalışmadan onu yargılıyorlar. Bu da bize şunu fark ettiriyor: İnsan, bilmediği ve alışık olmadığı şeyden çoğu zaman uzak duruyor. Romanın en güçlü taraflarından biri, olayları sadece Auggie’nin gözünden değil, çevresindeki insanların gözünden de göstermesi. Özellikle ablasının yaşadığı iç çatışma çok gerçekçi. Bir yandan kardeşini çok seviyor, diğer yandan onun gölgesinde kalmış hissetmenin ağırlığını taşıyor. Bu durum, aslında hayatın kendisi gibi; kimse tamamen kötü ya da tamamen iyi değil. Herkes kendi içinde anlaşılmayı bekleyen bir hikâye taşıyor. Auggie’ye kötü davranan bazı çocukların bile zamanla değişmesi, insan karakterinin sabit olmadığını, doğru bir temasla dönüşebileceğini gösteriyor. Bu da romanın umut tarafını oluşturuyor. Kitap, dış görünüşün insanlar üzerindeki etkisini açıkça ortaya koyarken, asıl meselenin karakter olduğunu yavaş yavaş hissettiriyor. Auggie’nin en büyük başarısı, insanların ona acımasını sağlamak değil, onların saygısını kazanmak oluyor. Çünkü o kendine acımıyor. Yaşadığı zorluklara rağmen içine kapanmak yerine hayata katılmaya devam ediyor. Bu da onu güçlü kılıyor. Okurken insan şunu düşünmeden edemiyor: Acaba biz de
WonderR. J. Palacio · Corgi Childrens · 201415,6bin okunma
Reklam

Emre

, bir kitap okudu
Puan vermedi·220 syf.··
90 günde okudu
·
2026 2. kitabı
R. J. Palacio
8.7/10 · 15,6bin okunma
Katalonya’ya Selam
Puan vermedi·310 syf.··
2026 1. kitabı
·
32 günde okudu
·
Okunma: 11 Şubat 2026 15:28
Bu kitabı ilmi bir inceleme yapmayacağım (diğer kitaplara yapmadığım gibi)böyle bir tahsilimde yok zaten. Kitabı sindire sindire okudum ve okuduğum her sayfada , her yeni bir bölümde beni kendine öyle bir çektiki resmen kendimi kitabın içinde buldum. İspanyada yaşanan iç savaş yıllarını anlatan yazarımız kendiside bizzat o savaşın içindeymiş yani birinci kişinin gözünden o anlara şahit oluyoruz. Savaşın saçmalığını, hiçbir şey yapmadan hapse düşen masumları, açlığı, sefaleti öyle güzel anlatıyorki resmen yaşamış diyorsunuz ki gerçektende yaşamış ve bunları harikulade bir şekilde anlatıyor. Kitap 15 parçadan oluşuyor her bir parçada hikaye dahada derinleşiyor . Yazar ile birlikte sizde hissediyorsunuz, sizde üşüyor, sizde o muhteşem açlık ve susuzluğu iliklerinize kadar hissediyorsunuz. İşte bu kitabın bende bıraktığı tesiri artıran en önemli hususlardan birisi idi . Kitap yaşamın içinden çekip yazıldığı için kitapta kendinize, yaşama dair gerçekten çok güzel dersler ve kendinize dair pek çok şeyler bulacaksınız. Kitapta ilerledikçe kendinizi o dönemleri ve şuanki hayatınızı düşünürken bulacaksınız yer yer. Bu bittabi normal çünkü yazarımız ilmek ilmek işliyor hikayesini. Ölümü ve ölümün o soğukluğunu teninizde dolaştığını görebiliyorsunuz. İnsanların kıtlık zamanlarında, o kara günde gerçek yüzlerini ve insan hayatının ne kadar ucuz olduğunu eğerki “burjuva” değilseniz insan yerine dahi konulmadığınızı çok iyi anlıyorsunuz. Bu bir roman değil bu bir anı defteri yaşadıklarından, dökülen göz yaşlarından yazılmış bir anı defteri ve eminim herkesin bu defterde bir hissesi vardır. Puan :10/9 Katalonya’ya Selam George Orwell
1000Kitap
Katalonya’ya SelamGeorge Orwell · Alfa Yayınları · 20211,905 okunma
Puan vermedi·335 syf.··
2025 7. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 12 Aralık 2025 01:41
Kitap öyle roman gibi değil. Aforizmalar,şiirler vs şeklinde yazılmış. Bölümler var içerisinde dört bölüm. Bölümlerde kendi içinde parçalara ayrılıyor. Tek oturmada soluksuz okuyayım denilebilecek bir kitap değil. Ağır ağır ve analizler ile okunmalı. Diğer eserlerini okumak daha güzel bir başlangıç olur . Konusu üstinsan(Kendi değerini kendi koyan, sürü psikolojisinden kopmuş, cesur, yaratıcı, güçlü bir tip.) altinsan( Ayrı düşünemeyen, herkes ne diyorsa onu yapan, güvenli bölgesine yapışan, ahlakı dışarıdan hazır alan tip.) güç istencii , bengi dönüş gibi konular üzerinde duruyor. 10/7
1000Kitap
Böyle Söyledi ZerdüştFriedrich Nietzsche · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202447,6bin okunma