-Bugüne kadar okuma yazma bilmeden yaşadım.Tanrıya şükür kimseden daha kötü halde değilim.
Oblomov içinden "Ştolts'un hakkı var, köyde bir okul açmalıyım'' dedi. Zahar devam etti:
-İlyinskilerin okuma yazma bilen bir adamları var, hizmetçileri diyorlar ki, gümüş takımları çalıp çalıp satıyormuş.
Oblomov, fikrinden caydı: "Boş hayaller bunlar;biraz okula gidenler büsbütün ahlaksız oluyor;kahvede oturup mızıka çalmakla, içki içmekle vakit geçiriyorlar.Hayır hayır, okul açmayı sonraya bırakmalı."