Erdal ÖZAYDIN

Erdal ÖZAYDIN
@Engineer47
》Bahr isen de katre-i nâçiz göster kendini (Şeyhulislam Yahya) 》Okumak; bakış açımızı zenginleştirir, Beyni de düşünce kütüphanesi yapar. (E.ÖZAYDIN)
Kehribar Geçidi - Nazan BEKİROĞLU (Ruhum hayattan tiksindi!)
10/10
·608 syf.··
2022 1. kitabı
·
16 günde okudu
·
Okunma: 03 Ocak 2022 15:34
Kitap bitti, ben tükendim. Laf olsun diye değil, öyle ki damarlarımdan kanın çekildiğini hissettim, azar azar, acıta acıta... Her cümlede öyle bir sızı... Okurken sizle de paylaştım birçoğunu. Tükenirken sizi de tükettim. Kehribar Geçidi... Yedi Uyurlar'ı hiç duymuş muydunuz? Okuyacağım kitapları genelde önceden araştırır, ona göre okurum, ön bilgim olur. Bu defa bodoslama daldım bu esere. Elime geçer geçmez, sıcağı sıcağına... Nereden esinlenmiş, neyden yola çıkmış yazar hiçbir bilgim yoktu. Okuya okuya keşfettim her şeyini. Yılın son kitabı olmasını planlamıştım. Öylesine alt üst etti ki beni bu seneye sarktı. Daha da sarkacaktı yüzüme bir soğuk su çarpmasaydım. Sıcağı sıcağına yaptığım bir inceleme oldu. O kadar hassas noktalara değinmiş ki yazar, duygu yoğunluğu ile neyden nasıl ve ne kadar bahsedeceğimi bilemiyorum. Darmadağın ruhumla sıvadım kollarımı. İster istemez "spoiler" de içerdi. Bilerek okuyun ki çok az şeye hevesimizin kaldığı şu dünyada kitaba olan hevesimiz kaçmasın. Eskiler bilir (çok eskiler demeyim, yaşlı hissetmeyelim) Deli Yürek diye bir dizi vardı. Kuşçu karakteri bir taşlama söylerken oldukça etkilenmiştim: "Bu çağın düzeni Bu çağın düzeni Olmaz olsun Alçağın düzeni" Öyle zamanlar vardır ki nefret ederiz yaşadığımız çağdan. Hatta Cahit Zarifoğlu "Ben bu çağdan nefret ettim. Etimle, kemiğimle nefret ettim." der. Sahi, sorun çağda mı yoksa o çağı öyle bir çağ yapan insanlarda mıdır? Milattan sonra 300'de başlıyor eser. Dönemin güçlü Roma'sı... Öyle bir imparator var ki başında dünyada tek bir Hristiyan bırakmamaya ant içmiş. Hristiyan olduğu düşünülenler mahkeme edilip acımasızca ölüme mahkum ediliyor. Puta tapmamak en büyük suç. Öyle ki Hristiyan olduğu için öldürülen kim varsa yedi göbek sülalesi de yüzünde o "kara leke"yi taşıyor. Her
Edebiyat
Kehribar Geçidi (Ciltli)Nazan Bekiroğlu · Timaş Yayınları · 20213,581 okunma
Erdal ÖZAYDIN isimli okura yanıt verildi
Erdal ÖZAYDIN
Eyvallah rica ederim. Sağolun
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Kehribar Geçidi - Nazan BEKİROĞLU (Ruhum hayattan tiksindi!)
10/10
·608 syf.··
2022 1. kitabı
·
16 günde okudu
·
Okunma: 03 Ocak 2022 15:34
Kitap bitti, ben tükendim. Laf olsun diye değil, öyle ki damarlarımdan kanın çekildiğini hissettim, azar azar, acıta acıta... Her cümlede öyle bir sızı... Okurken sizle de paylaştım birçoğunu. Tükenirken sizi de tükettim. Kehribar Geçidi... Yedi Uyurlar'ı hiç duymuş muydunuz? Okuyacağım kitapları genelde önceden araştırır, ona göre okurum, ön bilgim olur. Bu defa bodoslama daldım bu esere. Elime geçer geçmez, sıcağı sıcağına... Nereden esinlenmiş, neyden yola çıkmış yazar hiçbir bilgim yoktu. Okuya okuya keşfettim her şeyini. Yılın son kitabı olmasını planlamıştım. Öylesine alt üst etti ki beni bu seneye sarktı. Daha da sarkacaktı yüzüme bir soğuk su çarpmasaydım. Sıcağı sıcağına yaptığım bir inceleme oldu. O kadar hassas noktalara değinmiş ki yazar, duygu yoğunluğu ile neyden nasıl ve ne kadar bahsedeceğimi bilemiyorum. Darmadağın ruhumla sıvadım kollarımı. İster istemez "spoiler" de içerdi. Bilerek okuyun ki çok az şeye hevesimizin kaldığı şu dünyada kitaba olan hevesimiz kaçmasın. Eskiler bilir (çok eskiler demeyim, yaşlı hissetmeyelim) Deli Yürek diye bir dizi vardı. Kuşçu karakteri bir taşlama söylerken oldukça etkilenmiştim: "Bu çağın düzeni Bu çağın düzeni Olmaz olsun Alçağın düzeni" Öyle zamanlar vardır ki nefret ederiz yaşadığımız çağdan. Hatta Cahit Zarifoğlu "Ben bu çağdan nefret ettim. Etimle, kemiğimle nefret ettim." der. Sahi, sorun çağda mı yoksa o çağı öyle bir çağ yapan insanlarda mıdır? Milattan sonra 300'de başlıyor eser. Dönemin güçlü Roma'sı... Öyle bir imparator var ki başında dünyada tek bir Hristiyan bırakmamaya ant içmiş. Hristiyan olduğu düşünülenler mahkeme edilip acımasızca ölüme mahkum ediliyor. Puta tapmamak en büyük suç. Öyle ki Hristiyan olduğu için öldürülen kim varsa yedi göbek sülalesi de yüzünde o "kara leke"yi taşıyor. Her
Edebiyat
Kehribar Geçidi (Ciltli)Nazan Bekiroğlu · Timaş Yayınları · 20213,581 okunma
Erdal ÖZAYDIN
Çok güzel, başarılı ve dakik bir inceleme, yorum ve değerlendirme olmuş. Bunun yanısıra alıntılar da güzel, düşündürücü ve kitabın içeriğini özetler bir türden. Başarılı, dakik ve iyi inceleler okumak kitap kadar etkileyici ve güzel bence. Inceleme çok analitik ve dakik bir okuma sonucunda analitik ve güzel bir inceleme olup, bunun okuyucunun ne kadar iyi bir okuyucu olduğunun da açık bir göstergesidir. Ben bi kitabı alıp kütüphaneme koymuştum ona ayrıca özel ve güzel bir zaman ayırmak için daha okumadım. Güzel ve zaman alıcı kitaplar sakin , sindire sindire ve kapsamlı bir zamanda okunması gerektiğine inanmışımdır hep. En kısa zamanda okurum inşallah. Elinize emeğinize sağlık. Çok güzel ve iyi bir inceleme olmuş.👍👍👍👌👌👌
Bir şehrin beyni kütüphanelerdir, bir insanın kütüphanesi ise beynidir. Şehrin kütüphanelerindeki herkes ve her şey oradadır aynı zamanda fotoğrafları da yer alır.
Sayfa 35·Kitabı okudu
Alıntı
Erdal ÖZAYDIN isimli okura yanıt verildi
Erdal ÖZAYDIN
Eyvallah rica ederim 🙏🙏
Günaydın 🌞 Güne hangi kitapla başladınız ? 😊 📚 📕
Edebiyat
Erdal ÖZAYDIN
Günaydın.. Gönül Dilinde Kaleme
Sen beni masumken suçlamayı tercih ettin inanmak için çabalamadın bile , oysa ben suçlu olduğun halde sana inanmayı seçmiştim . Kaç gurur parçası aldın benden bilemezsin ...
Edebiyat
Erdal ÖZAYDIN
👍👍👍