Erdal ÖZAYDIN

Erdal ÖZAYDIN
@Engineer47
》Bahr isen de katre-i nâçiz göster kendini (Şeyhulislam Yahya) 》Okumak; bakış açımızı zenginleştirir, Beyni de düşünce kütüphanesi yapar. (E.ÖZAYDIN)
İnsanın en büyük problemi; "Bakmaktan görememesidir." Baktıkça göremiyoruz, Gördükçe bakamıyoruz... Bakmakla görmenin farkı şöyle izâh edilebilir; Bakan toprağın yüzeyini, Gören toprağın altındaki hazineyi görür. Bakan insanı, Gören insanın ruhunu, zihnini görür. Bakan yüzeysel görür, sadece yüzü. Gören derinden görür, derin öz'ü... Yüze aldanan, göremez öz'ü. Yüzü görmenin ne önemi var; Görmedikten sonra o derin öz'ü... Erdal ÖZAYDIN
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
DOĞURGAN BİR ANNEDEN GELİR HAYAT
Dün öldü, Bugün doğdu, Yarın doğup doğmayacağı belirsiz. Dün, bugün'ün annesi, Yarın, dün'ün torunu. Bugün de yarın'ın annesi. Dikkat ettiniz mi? Zaman bile doğurgan bir anne. Allah vakti bile dişi yaratmış. Bu yüzden vakit çok kıymetli. Dişiler üretkendir, eriller tüketici. Toprak, bitkileri doğurup emziriyor Doğurgan bir annedir çünkü. Toprak da dişi bir anne Bu yüzden toprak da kıymetli. Doğu'nun cinsiyeti dişi bir anne Batı'nın cinsiyeti ise bozucu eril bir baba. Doğu, doğurgan bir anne olup doğururken güneşi, Batı, doğan güneşi batırır durur. Bu yüzden Doğu kıymetli bir dişi. Bulutlar doğuruyor yağmurları. Yağmur denen çocuklar onun. Bu yüzden yağmurlara rahmet, bereket denilir. Bulutlar bu yüzden anne ve bu yüzden değerli...
Tenhasında kalınca yalnızlığın, Ruhumuzun etrafını sarıyor kalabalığımız. Yalnızlık, insanları azaltırken etrafından Kendini çoğaltmaktır kendinde. Herkese ayırıp, kendimizden esirgediğimiz vaktimizi, artık kendimize ayırmaktır... Herkese ayrılan vakit beyhûde Kendimize ayırdığımız vakit biner değere... Erdal ÖZAYDIN
Aforizmalar
"Eksile eksile artıyorsun bende, Arta artan eksiliyor bazen de... Yokluğunla eksilirken bende, kıymetini daha çok biliyorum. Varlığınla artarken bende, kıymetini hiç bilmiyorum. Hayatın kanunu bu ya: Var olanın değeri bilinmez Yok olana hasret eksilmez. Bir şeyin veya kişinin değeri; ulaşılınca azalıp kaybolur, Uzaklaşıp yok olunca daha çok bilinir... Bu hayatta iken birinin bilinmeyen değeri, Ölünce bilinir hâle gelmesi gibi... Biz insanoğlu kadir kıymet bilmeyiz, Elden gidince âh û vahla nedâmet etmekteyiz. Hayatımız tezatlar üzerine kurulu. Tezatlar da bizim üzerimize kurulu... Erdal ÖZAYDIN
BİZE KALAN
Bize kalan, İnsanlığa bırakmak istediğimiz değildi Binlerce fidan ektik halkın çölüne Su vermediler eğildi Bizim eskiden sevdalarımız vardı Kızaran yanakları öpmelere utandık Sonra suç olmak girdi araya Bizim eskiden umutlarımız vardı Yıkılan duvarların gövdesine yaşlandık Sonra yanılmak girdi araya Bize kir, bize pas, bize tortusu kaldı Dostlar tükenip düştüler Yok olma korkusu kaldı Bizim eskiden gülüşlerimiz vardı Kırılan yüreklere öylesine dağıttık Sonra ağlamak girdi araya Bizim eskiden öfkelerimiz vardı Tutuşan dağların seherine yar olduk Sonra vurulmak girdi araya Bize kan, bize ter, bize gözyaşı kaldı Yıllar çiğneyip geçtiler Yaşama telaşı kaldı