Haim Nahum 1923 senesinde Lozan öncesinde Avrupalı dostlarına ve mason locası şeflerine şöyle seslenmiştir." Yanlış yapıyorsunuz;Anadolu'yau işgal etmekle Müslüman Türkleri sindireceğinizi mi sanıyorsunuz? Hayır, birkaç yıl içinde bu milletin yeniden dirilecdğini, toparlanıp derleneceğini hesaba katmıyorsunuz! Öyleyse yapılacak şey; Lozan antlaşmasıyla bunlara bir fırsat tanıyıp, bu zaman içinde İslamiyet'ten uzaklaştıracak, din ve tarih şuurunu unutturacaksınız. Müslüman Türkler, bir iman ve ahlak tahribatı süreci geçirmelidirler. Ekonomileri çökertilmeli, siyasi partilerden gazetecilere, hepsi ele geçirilmelidir. Onlar, ülkelerini parsel parsel satacak hale getirilmelidir. Yumuşak ve kolay lokma yapıldıktan sonra ise, Türkiye parçalanıp büyük İsrail'e katılmalıdır. Bu şartları yerine getirmeden Türk milletini tarih sahnesinden silmek mümkün değildir. Bu şartlar tekamül etmeden savaşırsanız, kazanamaz yenilirsiniz" demiştir
Gayelerimizin üçü de istihsal olunmuştur. Sıra dördüncüsüne gelmiştir. Bunun için de en mükemmel bir fırsat doğmuştur. İşte anladolu'da milli bir türk mukavemeti peydahlanmış ve ilk neticeyi almiş bulunutyor. Bu hareketin başındaki zat, bizim, bizim bütün şahsi fikir ve temayüllerini tanıdığımız bir kimsedir. Son derece ileri görüşlü, ananeye zıt kafalı bir zattır. Ruhunda, garp medeniyetine karşı çözülmez rabıta ukdeleri vardır. Fevkalade tesir ve telkin kabiliyetindedir. Türk milleti gibi uysal bir kitleye her türlü yenilikeri sindirecek bir şef olmak kabiliyeti yalnız bu zattadır. İşte bizim de planımız, şimdi, bu müstesna kabiliyet ve istidatları vaat eden zata, İslam birlik ve şuurunu çözdürmek olmalıdır. Bu ân, Türkiye'de din hakimiyet ve timsalini yıktırmak için en bulunmaz tarihi fırsat dakikasıdır
Sayfa 58 - Haim Nahum'un gizli yahudilik teşkilatında yaptığü bir konuşma·Kitabı okudu
Ne hasta bekler sabahı
Ne taze ölüyü mezar
Ne de şeytan bir günahı
Seni beklediğim kadar
Geçti istemem gelmeni
Yokluğunda buldum seni
Bırak vehminde gölgeni
Gelme artık neye yarar
Hiçbirisi bizim için bir saniye çalışmıyor,uygar ve medeniyer çığlıkları atanlar,evlerinde köpek besleyip köpekleri öpenler onları yaşatmak için ellerinden geleni yapanlar bize hiç hayat hakkı tanımıyorlardı. Düşman düşmana bir kötü isim takarken ,onların çağdaş düşmanlıkları o kadar ileri gidiyordu ki, bize bir sürü kulplar takıyorlardı... Yobaz,bağnaz,fanatik Müslüman,fundamentalist Müslüman,köktenci Müslüman,çağ dışı Müslüman,gerici Müslüman,takunyacı Müslüman."Bölücü Müslüman"bile diyordu kimileri