Askerine 'Mehmetçik' diyen ve askeriyesinden Peygamber Ocağı olmasını bekleyen tek milletiz. Bununla iftihar edebiliriz. Oysa gönül isterdi ki; hâkimlerimize, muallimlerimize, kaymakamlarımıza, tüccarlarımıza ve bilumum meslek erbabına da 'Mehmetçik' diyebilseydik. Sadece askeriyemizin değil başta mekteplerimiz olmak üzere adliyemizin mülkiyemizin, çarşı pazarın ille de hanelerimizin Peygambe Ocağı olmasını temenni edebilseydik.