''Hürriyet ve İtilafçıların çoğu Mustafa Kemal'in Anadolu'ya gönderilmesini istememişler. Hele Zeynelabidin, ki partinin pek nüfuzlu şahsiyetlerindendi, bir gün ahbabım kendisine:
- Ben Mustafa Kemal'i bir defa gördüm. Kendisiyle dostluğum yok. Fakat bozgunda Suriye'de idim. Devletim, ordunun ve herkesin ne yapacağını şaşırdığı o anarşi içinde bu komutanın ordusunu nasıl tuttuğuna ve ricali nasıl idare ettiğinee tanık oldum, başkalarına benzemiyor, demesi üzerine Zeynelabidin:
- Sen onun gök gözlerininin içine bak. Bir fırsat bulursa ne padişahlığı bırakır ne de halifeliği... demiş.''