📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
'Kişiliğin bireyleşebilmesi için, insanın kendisine ilişkin gerçekleri olabildiğince bilinçlendirebilmesi gerekir. Ne var ki, birçok insan kendini tanımak için çaba göstermeksizin yaşamına anlam katabilmeyi umar ve beklediklerini bulabilmek için bir mucizenin gerçekleşmesini bekler. Oysa insan, gerçeklerini tanıyabildiği oranda kendisiyle uzlaşır ve çevresine karşı da daha hoşgörülü olur. Bunu başaramayan biri ise hoşlanmadığı ve kabul etmediği bilinçdışı benliğini diğer insanlara yansıtır, onları eleştirir ve kınar. Bunu yaparken, aslında tanımadığı gerçek benliğini seyretmekte olduğunun farkında değildir. '
Bizim, çocuğa hiyerarşik bir ilişki dahilinde öğrettiğimiz şey, saygı değil olsa olsa itaat olabilir. Büyüğe saygı'' klişesi adı altında ona kendisini aşığa yani 'alt' hissettirdiğimiz ve 'üst' üne itaat etmesini öğrettiğimiz çocuk, tabii ki hayvanlara eziyet edecek, sınavda hile oyunda mızıkçılık yapacak, yalan söyleyecek ve sonra kendisini 'üst' hissedeceği bir paye bulur bulmaz altındakileri ezecektir. Aynı bu çocuğun anne/baba olunca kendi çocuğuna yaptığı gibi..