"Müslümanlar ancak, düşmanlarının Allah'a isyan etmeleri sebebiyle muzaffer olurlar. Böyle olmasaydı onlara güç yetiremezdik. Çünkü sayıca ve kuvvetçe onlarla eşit durumda değiliz. Allah'a itaatsizlikte eşit olduğumuz takdirde kuvvette onlar bizden üstün olur ve bizi yenerler."
Yaşlı bir Kürt göçmenin :
" Bir çukurda su hareket etmeden durursa ,kokuşur, bataklığa döner; ama kımıldar ve akarsa arınır, berraklaşır; öyleyse insan da gezerek arınır." Sözü bana büyü etkisi yapıp bütün huzursuzluğumu çözüp atıyor.
Muhammed EsedMekke'ye Giden Yol s.64
İslâm'a göre bir âfetin gerçekleşmesinin iki sebebi vardı. O âfet insanlar için ya bir sınav ya da bir cezadır. Kötü olanlar için Allah'tan cezadır. Diğerleri için ise sınavdır. Sınava tâbi olan kişi iyi de olabilir, kötü de. Yani bu ya bir sınav ya da bir cezadır.
Herhangi bir kimsenin başına iyi bir şey gelirse, bu da ya sınav ya da ödüldür. Eğer o kişi iyi biriyse, bu bir ödüldür; iyi biri değilse, o kişinin iyi mi kötü mü olduğunu gösteren bir sınavdır. Yani şunu bileceğiz ki, iyi bir şey olduğunda bu ya bir sınavdır ya da ödüldür.;
Kötü bir şey veya âfet olduğunda ise ceza ya da imtihandır...
Kur'ân'ın yüzde sekseni % 100 bilimle örtüşüyor. Geriye kalan yüzde yirmi ise bilim tarafından doğruluğu ya da yanlışlığı belirtilmemiştir. Mantığıma göre eğer yüzde sekseni % 100 örtüşüyor ve geriye kalan yüzde yirmisinin de tek bir noktası yanlış değilse, o yüzde yirmi de doğrudur, der...