Bilim Kurgu okumadığımdan mıdır bilmem ama gelişme kısmı daha doğrusu kitabın geneli neredeyse hiç akıcı değildi. Ama buna rağmen felsefi yaklaşımları düşündürücü. Özellikle son bölümün tanrıyı ve insanlık yapısını sorgulayıcı dili kitabı sevmemi sağladı. Solaris yani okyanus iyi ders vermiş kendini çok şey sanan 'insan'a.