Günlük hayatta "Dünyayı keşke çocuklar yönetse" cümlesini ara ara duyuyoruz. Peki bu mümkün mü? Düşündüğümüz gibi dünyayı çocuklar yönetse herşey güzel mi olacak. İşte bu kitap çocuklara o imkânı tanıyor fakat hiçbir şey düşündüğümüz gibi güllük gülistanlık olmuyor. Bu kitap, bize öğretilen "çocuklar masumdur" ya da "çocuklar melektir" gibi söylemleri yıkıyor. İyi çocuk olduğu gibi kötü çocuk olabileceğini bunun dışında iyi yönleri ağır basan çocukların olduğu gibi kötü yönleri ağır basan çocukların varlığını da gösteriyor. Çocukları savaştan uzaklaştırmak için yola çıkan uçağın bir adaya düşmesiyle başlıyor olaylar. Okulsuz, kuralsız ve büyüklerin olmadığı bu ortam, çocukları hayatta kalma mücadeleleri ile tek başlarına bırakıyor. Çocuklar ilk olarak öğrendikleri ve gördükleri şekilde bir yönetici ve kurallar belirlediler. Fakat büyüklerin olmadığı, kuralları çiğneyenlerin cezalandırılmadığı bu ortamda çocukların gelişen olaylar ile birlikte iyi olanın iyi, kötü olanın kötü yönleri ortaya çıkmaya başlıyor. Ve sonuç olarak çocuklara bırakılan adanın alevler içinde küle döndüğünü görüyoruz. Aslında ailenin, okulların, toplumun koyduğu kurallar kötü çocukların kötü yanlarını bastırabilmesi ve toplum ile birarada yaşayabilmesi içindir. Çocuklar iyi olabilmek için eğitilirler. Başta okurken çoğu okuyan gibi çocuk kitabı olduğunu düşünmüştüm ama aslında arkasında derin anlamlar bırakan bir kitap. Tavsiye eder iyi okumalar dilerim.