Kalp işte... Sevmek ve sevilmek istemesi asla şımarıklığından değil, damarlarındaki asil kandan. Akıl ile çatışıp durması geçimsizliğinden değil, bilâkis hilesiz, hakikatli ve hasbî oluşundan.
İnsanın en çok kalbi temiz olmalıdır.
Tüm organlarımıza buyuran bir güç vardır onda.
Anlatmaya, yorumlamaya gücümüzün yetmediği bir giz birikimi bu.
İnsanı kalbinden tutamadınız mı görün, nasıl kayıp gidecek elinizden!
Nuri Pakdil